Scandic, Aarhus: Giv konstruktiv feedback

Undervejs i indflyvningen af den nye medarbejder er det vigtigt at lægge feedback ind med jævne mellemrum. Manglende feedback kan resultere i usikkerhed omkring den unges opfyldelse af forventninger til arbejdet. Er jeg god nok? Udfører  jeg arbejdet på den rigtige måde? Der er ikke noget, der hedder "en stille accept". Din virksomhed må udvikle en sund feedback-kultur. Du kan på denne side se en film om, hvordan de hos Scandic Hotels arbejder med feedback.
Se videoen, hvor ledelse og elever på Scandic Aarhus City fortæller om god feedback-kultur. Varighed: 8 min.

Læs mere om: Giv konstruktiv feedback

Elevtrivsel i gastronom- og tjenerfaget

Branchen står overfor nye udfordringer med at tiltrække og fastholde elever. Som elevansvarlig kan du heldigvis gøre dit til, at eleven falder godt til. Hæftet indeholder gode råd til, hvordan du kan medvirke til at sikre bedre trivsel for elever i gastronom- og tjenerfaget. Hent som pdf-fil.

Den gode modtagelse

En guide til introduktion af nye medarbejdere inden for kontor samt social- og sundhedsområdet. Sådan kan I modtage de nye medarbejdere på en måde, så de bedst muligt bliver integreret både fagligt og socialt på arbejdspladsen. Udgivet af BFA. 

Når du skal modtage en ny medarbejder

Branchefællesskabet for arbejdsmiljø i Bygge & Anlæg har udgivet en række gode råd, opmærksomhedspunkter og ideer. Materialet retter sig til mester, HR- eller arbejdsmiljøafdelinger samt arbejdsmlijørepræsentanter, som indgår i at planlægge modtagelsen af unge.