Scandic, Aarhus: Giv konstruktiv feedback
Undervejs i indflyvningen af den nye medarbejder er det vigtigt at lægge feedback ind med jævne mellemrum. Manglende feedback kan resultere i usikkerhed omkring den unges opfyldelse af forventninger til arbejdet. Er jeg god nok? Udfører jeg arbejdet på den rigtige måde? Der er ikke noget, der hedder "en stille accept". Din virksomhed må udvikle en sund feedback-kultur. Du kan på denne side se en film om, hvordan de hos Scandic Hotels arbejder med feedback.
Læs mere om: Giv konstruktiv feedback
Elevtrivsel i gastronom- og tjenerfaget
Branchen står overfor nye udfordringer med at tiltrække og fastholde elever. Som elevansvarlig kan du heldigvis gøre dit til, at eleven falder godt til. Hæftet indeholder gode råd til, hvordan du kan medvirke til at sikre bedre trivsel for elever i gastronom- og tjenerfaget. Hent som pdf-fil.
Den gode modtagelse
En guide til introduktion af nye medarbejdere inden for kontor samt social- og sundhedsområdet. Sådan kan I modtage de nye medarbejdere på en måde, så de bedst muligt bliver integreret både fagligt og socialt på arbejdspladsen. Udgivet af BFA.
Når du skal modtage en ny medarbejder
Branchefællesskabet for arbejdsmiljø i Bygge & Anlæg har udgivet en række gode råd, opmærksomhedspunkter og ideer. Materialet retter sig til mester, HR- eller arbejdsmiljøafdelinger samt arbejdsmlijørepræsentanter, som indgår i at planlægge modtagelsen af unge.
Oliver Kaae er kokkeelev og Julie Nøhr Olsen er ny tjener hos Scandic City Aarhus. Begge sætter pris på en god og uformel feedback-kultur. Efter arrangementer taler medarbejderne om tingene. Lederne kan sige, at "det gik super godt, og det skal du fortsætte med - eller også får vi konstruktiv feedback".
Nina Carlslund er general manager og Marc Rudolfsen er restaurant manager hos Scandic City Aarhus. Begge arbejder med god modtagelse af de unge, herunder at give dem god feedback.