
Oprettelse af SU
Samarbejdsaftalen gælder for alle virksomheder der er organiseret under DA. Samarbejdsaftale siger, at SU kan oprettes i virksomheder med 35 ansatte og derover. Vær opmærksom på, at Samarbejdsaftalen gælder, selvom I vælger ikke at oprette et SU.

Et godt samarbejde forbedrer virksomhedernes resultater og samtidig de ansattes arbejdstilfredshed og trivsel. SU er god en ramme for dialogen herom ml. ledelse og medarbejdere.
Start med at drøfte:
- Hvorfor I ønsker et SU
- Hvad I vil med SU
Find ud af hvordan jeres SU skal sammensættes
Orienter jer i Samarbejdsaftalens pkt. 4 om
- Oprettelse af samarbejdsudvalg
- Antallet af SU-medlemmer
- Hvem der er forperson, næstforperson, sekretær
Beslut jer for rammerne for jeres arbejde i SU
- Udarbejd en forretningsorden
- Aftalt antal antal møder pr. år
- Hav klare aftaler om udsendelse af dagsorden og referat
- Overvej om der skal nedsættes arbejdsgrupper
- Andet?
Kontakt Samarbejdsnævnets konsulenttjeneste eller samarbejdsnævnets sekretariat hvis I har spørgsmål.